Harmonogram dnia
RAMOWY PLAN DNIA
6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci do żłobka
- zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań
- zabawy ruchowe integrujące całą grupę
8:00 – 8:15 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
- wdrażanie elementów higieny osobistej
- kształtowanie umiejętności samoobsługowych
8:15 – 8:45 I Śniadanie
- karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku
- ćwiczenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
8:45 – 9:00 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
- wdrażanie elementów higieny osobistej
9:00 – 9:30 Zabawy edukacyjno – rozwojowe. Realizacja planu pracy żłobka.
- zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka
- zabawy ruchowe koordynujące całe ciało dziecka
- zabawy plastyczne
- zabawy rytmiczne
- zabawy manipulacyjne i paluszkowe
- zabawy logopedyczne, wspomagające rozwój mowy
9:30 – 9:45 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
- wdrażanie elementów higieny osobistej
9:45 – 10:15 II Śniadanie
- karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku
- ćwiczenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
10:15 – 10:40 Kontynuacja zabaw edukacyjno – rozwojowych
10:40 – 11:40 Pobyt na świeżym powietrzu
- zabawy ruchowe
- zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
- w razie niepogody zabawy dowolne w sali organizowane przez opiekunki
11:40 – 11:55 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
- wdrażanie elementów higieny osobistej
- kształtowanie umiejętności samoobsługowych
11:55 – 12:25 Obiad – II danie
- karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku
- ćwiczenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
12:25 – 14:25 Czas na sen lub leżakowanie
- słuchanie czytanych bajek
- słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej
14:25 – 14:40 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
- kształtowanie umiejętności samoobsługowych
14:40 – 15:00 Obiad – I danie
- karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku
- ćwiczenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
15:00 – 15:30 Zabawy tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci
- zabawy rytmiczne
- zabawy manipulacyjne i paluszkowe
- zabawy rozwijające spostrzegawczość
15:30 – 15:50 Podwieczorek
- karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku
- ćwiczenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
15:50 – 17:30 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.
- zabawy w kącikach zainteresowań
- czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunkami